top of page

Rola etyki i dojrzałość etyczna organizacji

Title

Cena szkolenia

800,00 netto + VAT

Dni szkolenia

Termin szkolenia

1 dzień

30 maja 2025

O kursie

Szkolenie skierowane jest do audytorów wewnętrznych, ale także szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się w organizacjach aspektami budowy środowiska wewnętrznego. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowym zakresem zagadnień ogólnych z zakresu etyki, omówienie podstawowych sposobów racjonalizacji postaw i zachowań w środowisku pracy w organizacjach o różnej strukturze własnościowej i formie prawnej, zwrócenie uwagi uczestników na wpływ i relacje pomiędzy poszczególnymi elementami środowiska wewnętrznego, a kształtowaniem postaw etycznych w organizacji, omówienie problemów audytu w obszarze etyki z elementami nowej strategii i podejścia do zagadnień etyki i profesjonalizmu w Globalnych Standardach Audytu Wewnętrznego, odpowiedzi na pytania uczestników.

Harmonogram szkolenia

Zapoznanie uczestników z podstawowym zakresem zagadnień ogólnych z zakresu etyki, omówienie podstawowych sposobów racjonalizacji postaw i zachowań w środowisku pracy w organizacjach o różnej strukturze własnościowej i formie prawnej, zwrócenie uwagi uczestników na wpływ i relacje pomiędzy poszczególnymi elementami środowiska wewnętrznego, a kształtowaniem postaw etycznych w organizacji, omówienie problemów audytu w obszarze etyki z elementami nowej strategii i podejścia do zagadnień etyki i profesjonalizmu w Globalnych Standardach Audytu Wewnętrznego, odpowiedzi na pytania uczestników.

Program szkolenia:
Wyjaśnienie podstawowych pojęć ukształtowanych doktrynalnie i historycznie z zakresu etyki.
Rozumienie korelacji pomiędzy postawami zarządzających a procesami dotyczącymi budowy środowiska w organizacji.
Etyka a prawo pozytywne, stanowione.
Rola procedur i struktury organizacyjnej.
Konflikt interesów.
Przeprowadzanie analizy studium przypadku rodzajów etycznego i nieetycznego zachowania.
Racjonalizacja postaw i zachowań w środowisku wewnętrznym - przykłady.
Wyjaśnienie działań związanych z reagowaniem na negatywne postawy pracowników.
Komunikacja w organizacji w zakresie etyki.
Najlepsze praktyki w zakresie procedur dot. etyki.

Materiały szkoleniowe

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymają:
materiały prezentacji szkoleniowej oraz przykłady ćwiczeń warsztatowych w formie elektronicznej *.pdf., dodatkowe materiały wg. wyboru wykładowcy w formie elektronicznej pdf., linki do materiałów przykładowych materiałów publikowanych w Internecie

Metoda szkoleniowa

Szkolenie prowadzone w formie wykładu uzupełnionego o liczne, praktyczne ćwiczenia warsztatowe oraz panel dyskusyjny dot. zagadnień szczególnie interesujących użytkowników.

Forma szkolenia

Online

Trener

Marzena Staniszewska

bottom of page